LVUPS-140-UN1-OF Uniwersalny moduł buforowy do instalacji samochodowej 12V/24V
Opis
LVUPS-140-UN1-OF to uniwersalny moduł buforowy przeznaczony do współpracy z instalacjami samochodowymi o napięciu 12V lub 24V. Umożliwia on podłączenie dodatkowego akumulatora do istniejącej instalacji pojazdu oraz jednoczesne zasilanie urządzeń wyjściowych, takich jak rejestratory mobilne czy kamery IP.
Głównym zadaniem modułu jest zapewnienie ciągłości pracy urządzeń sieciowych również po wyłączeniu pojazdu. Dzięki temu możliwe jest prowadzenie monitoringu zarówno w trakcie jazdy, jak i w stanie postoju, bez ryzyka rozładowania głównego akumulatora samochodowego.

Podstawowe zastosowania:
- Mobilny monitoring w pojazdach osobowych i ciężarowych
- Monitoring wizyjne na maszynach budowlanych
- Monitoring pracy wózków widłowych, ładowarek, koparek
- Zasilanie systemów telemetrycznych i zabezpieczeń flotowych
Moduł LVUPS-140-UN1-OF automatycznie wykrywa stan pracy pojazdu (zapłon/spoczynek) na podstawie napięcia zasilania. Podczas jazdy dodatkowy akumulator jest ładowany, a po zatrzymaniu pojazdu przejmuje on funkcję źródła zasilania dla podłączonych urządzeń.
Układ może współpracować z instalacjami 12V lub 24V. Zależnie od rodzaju podłączonego akumulatora, takie samo napięcie dostępne jest na wyjściu przetwornicy jakie jest w dodatkowym akumulatorze.
| Napięcie instalacji | Akumulator | Napięcie wyjściowe | Maksymalny prąd | Maksymalna moc |
| 12V | 12V | 14,4V | 5A | 70W |
| 12V | 24V | 28,8V | 2,5A | 70W |
| 24V | 12V | 14,4V | 5A | 70W |
| 24V | 24V | 28,8V | 5A | 140W |
Sygnalizacja w urządzeniu jest realizowana poprzez dwie diody LED (CHARGE i DISCHARGE), które pokazują, w jakim stanie pracy znajduje się urządzenie oraz jaki jest aktualny stopień naładowania akumulatora.
LED CHARGE – Wykryto napięcie ładowania w złączu Vin
- Niebieski – konfiguracja przetwornicy
- Zielony (dioda miga) – akumulator naładowany
- Zielony – wysoki poziom naładowania akumulatora
- Żółty – średni poziom naładowania akumulatora
- Czerwony – niski poziom naładowania akumulatora
- Czerwony (dioda miga) – brak napięcia wejściowego
LED DISCHARGE – Brak napięcia wejściowego Vin (praca z akumulatora):
- Zielony – wysoki poziom naładowania akumulatora
- Żółty – średni poziom naładowania akumulatora
- Czerwony – niski poziom naładowania akumulatora
- Czerwony (dioda miga) – brak akumulatora
Podczas normalnej pracy powinna świecić się tylko jedna dioda LED. Jednak podczas pracy z dodatkowego akumulatora, konfiguracji lub ponownego uruchomienia konwertera mogą świecić się dwie diody LED.
Najważniejsze cechy i funkcje:
- możliwość stworzenia układu buforowego w pojazdach
- zapewnienie pracy urządzeń po wyłączeniu silnika bez rozładowania akumulatora głównego
- automatyczna detekcja zasilania ogranicza do minimum ingerencję w instalację pojazdu
- obsługa instalacji 12V i 24V
- do 140 W mocy wyjściowej (dla konfiguracji 24V/24V)
- czytelna sygnalizacja trybu pracy oraz poziom naładowania akumulatora
- szeroki zakres temperatur pracy (-25°C...+65°C)
LVUPS-140-UN1-OF to niezawodne rozwiązanie, które wyróżnia się elastycznością, wysoką wydajnością i inteligentnym zarządzaniem energią. Zapewnia stabilne zasilanie dla kluczowych systemów w Twoim pojeździe, chroniąc główny akumulator przed rozładowaniem.
- Wyróżnia się na tle innych rozwiązań możliwością pracy zarówno z instalacjami 12V, jak i 24V, wysoką mocą wyjściową oraz przejrzystą sygnalizacją LED.
- Dzięki wysokiej sprawności pozwala na długi czas pracy zasilanych urządzeń na postoju.
- Zapewnia pełną ochronę i stabilność zasilania dla urządzeń teleinformatycznych w pojazdach.
- Pomaga w ochronie mienia i prowadzeniu ciągłego monitoringu – także na postoju.
Może zostać zamontowany w dowolnym miejscu instalacji samochodowej. Automatycznie wykrywa stan zapłonu i ładuje akumulator podczas jazdy. Nie wymaga dodatkowych sygnałów sterujących co ogranicza do minimum ingerencję w instalację pojazdu.
Konstrukcja OF (Open Frame) umożliwia zabudowę urządzenia w dowolnej obudowie, jednak najwygodniejszym sposobem montażu, są dedykowane obudowy serii ABOX, oraz blachy montażowe, wyposażone w specjalne otworowanie w rastrze 10,8mm. Jest ono kompatybilne z rozstawem otworów montażowych modułów do zabudowy. Systemowe rozwiązanie pozwala na pionowy lub poziomy montaż wybranych urządzeń w dowolnej, otworowanej części obudowy lub blachy montażowej.
Uwagi instalacyjne
- Moduł można przyłączyć w dowolnym miejscu instalacji, co minimalizuje ingerencję w konstrukcję pojazdu.
- Prąd ładowania akumulatora jest równy prądowi maksymalnemu pomniejszonemu o pobór na wyjściu. Wraz ze wzrostem napięcia akumulatora prąd ładowania maleje.
- Moc 140W osiągana jest wyłącznie przy instalacji 24V i akumulatorze 24V.
Przykłady zastosowań
Przykład zastosowania LVUPS-140-UN1-OF do zasilania mobilnego rejestratora z podłączonym jednym akumulatorem 12V.

Przykład zastosowania LVUPS-140-UN1-OF do zasilania mobilnego rejestratora z dwoma akumulatorami 12V podłączonymi szeregowo.

Przykład zastosowania LVUPS-140-UN1-OF do zasilania mobilnego rejestratora z podłączonym jednym akumulatorem 12V zasilanego z instalacji ciężarowej.

Przykład zastosowania LVUPS-140-UN1-OF do zasilania mobilnego rejestratora z dwoma akumulatorami 12V podłączonymi szeregowo zasilanego z instalacji ciężarowej.

Przykład zestawu do zasilania 4 kamer IP PoE z podłączonym routerem LTE do montażu na samochodzie ciężarowym.

Przykład zasilania 2 kamer IP PoE oraz rejestratora mobilnego z instalacji wózka widłowego.

Przykład zasilania 4 kamer IP PoE oraz rejestratora mobilnego z instalacji auta ciężarowego.

Dane techniczne
| Napięcie zasilania: | 13,2...15 V, 26,2...29 V |
| Napięcie wyjściowe: | 14,4 V +/-2% - dla akumulatora 12V, 28,8 V +/-2% - dla akumulatora 24V |
| Prąd wyjściowy: | 5 A - Sumaryczny prąd dla Vout oraz Vbatt |
| Moc wyjściowa: | 70 W - kiedy którekolwiek napięcie to 12V , 140 W - kiedy napięcia wejściowe oraz napięcie akumulatora to 24V |
| Sprawność: | 92% @Vin = 13,8V, Pout = 60W |
| Prąd jałowy przetwornicy: | 27 mA @Vin = 13,8V |
| Zabezpieczenia przepięciowe: | Vin, Vbatt |
| Zabezpieczenia przeciążeniowe: | Vin, Vbatt ustalone na 5A (dla Vin=12V, Vbatt=24 zabezpieczenie =2,5A) |
| Zabezpieczenie obwodu akumulatora: | Zabezpieczenie przed głębokim rozładowaniem 10,8V dla Vbatt=12V, 21,6V dla Vbatt=24V |
| Prąd ładowania akumulatora: | 5A dla Vin=12V Vbatt=12V oraz Vin=24V Vbatt=12V/24V, 2,5A dla Vin=12V Vbatt=24V |
| Ilość akumulatorów: | 1 lub 2 |
| Akumulator: | Żelowy lub AGM 12V |
| Sygnalizacja akumulatora: | LED DISCHARGE – Brak napięcia ładowania (praca z akumulatora) |
| Sygnalizacja zasilania: | LED CHARGE – Wykryto napięcie ładowania w złączu Vin |
| Zakres temperatur pracy: | -25 ... +65°C |
| Wymiary (S x W x G): | 86 x 53 x 16 mm |
| Waga: | 0,033 kg |
| Konstrukcja obudowy: | Moduł do zabudowy |
| Montaż: | Zatrzaskowe kołki dystansowe, otwory montażowe w rastrze 10,8mm |
| Kod EAN: | 5902143691907 |
| Kod PKWiU: | 26.20.40.0 |
| Kod HS: | 8473 30 |
| Kod CN2020: | 8473 30 20 |
FAQ - Często zadawane pytania (0)